Halkla İlişkiler ve Reklam

 

Halkla ilişkiler ile reklam çoğukez birbirine karıştırılan iki ayrı kavramdır.Aynı ailenin, deyim yerindeyse tanıtım karmasının iki bireyidir. Doğal olarak birbirine benzyen yönleri bulunmaktadır. Halkla ilişkilerin amacı, bir örgütü tanıtma veya bireyleri etkilemek iken, reklamcılıkta amaç,genellikle ürünü tanıtmaya yöneliktir.Reklam,bir hizmetin,bir yerin bir şeyin ya da bir malın özelliklerini, faydasını ve ilgi çekici yanlarını halka duyurmak, anlatmak, tanıtmak için bazı araçların kullanılarak en inandırıcı, en kandırıcı mesajın verilmesini ifade ediyor. Yalnızca firma çıktısı ( ürün veya hizmet) ile müşteriler arasında, doğrudan doğruya kâr elde etmek amacıyla bir etki yaratan,mal satmak veya hizmet pazarlamak, ya da onlara akrşı talebi artırmak eylemleri olarak yapılan reklam.yüksek bütçeleri ile çabuk sonuca ulaşmak ister.Halkla ilişkilerde ise kâr elde etmek dolaylı bir amaçtır.Öcelikle örgütün çevresiyle karşılıklı etkileşimini sağlama çabaları gösterilir.bu ise uzun ve sabırlı bir çalışma sonucunda gerçekleştirilmektedir.

Kısacası,reklam,satın alma arzusu yaratmak,talebi artırmak amacıyla tüketiciye yaklaşırken, halkla ilişkiler hedef kitlesine, onları yönlendirmek amacıyla değil bilgilendşrmek üzere yaklaşmayı yeğler.

Meryem Arslan

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: