Petrol Faciası Müdahelesine 5 PR Dersi

Profesyonel iletişimciler, mevcut Gulf Coast petrol felaketinde, BP’nin başarısız halkla ilişkiler çalışmalarının analiz ve yorumlarına devam ediyorlar. Bu noktadan sonra profesyonel iletişimciler BP’nin beceriksiz PR faaliyetleri ve mevcut olan dijital ve sosyal araçların yetersiz kullanmı hakkında konuşmaktan kendilerini alamıyorlar.
Sosyal medya konferansları BP’nin halkla ilişkiler felaketine BP CEO’su Tony Hayword’un “çevresel felaket” gafı olarak nitelendirmesini söylemeden de oturumları kapatmıyorlar. BP’nin 2 aydan bu yana yaptığı herşey çok sıkı bir şekilde eleştirilip kritiği yapıldı. Dışarıdan tutulan PR firmaları, sosyal kanalların kullanım (eksikliği), Bush-Cheney çağı iletişimcilerin kiralanması BP muhalifleri için az etki yarattı. Son olarak Anne-Womack-Kolton’un Dick Cheney’nin yanına asistan olarak getirilmesi birçok blogda yeraldı.
İngiltere’de afet yönetiminin ilk kuralı, kurumdan bir kişinin çıkartılmasındansa bir kişinin kuruma dahil etme, İkinci kural George Bush ve Dick Cheney ile bağlantısı olan herkesten kaçınmaktır.
Halkla ilişkiler sektöründe fikir birliği ise; BPnin kriz iletişiminin deniz temizleme çalışmaları gibi sert bir şekilde geçmesidir.

Özellikle BP’ nin twitter hesabı nda birtakım olumlu eleştiriler, şirketin temizleme çalışmaları ve doğa ile ilgili komik sayılabilecek haberleri 140 karakterde sosyal medyada yer vermesi Gulf’ta ki petrol sızıntısından daha ilerde ve daha hızlı yayılmaktadır.
Kriz çerçevesinde BP olarak iletişimcileri devirmek sanki kolay hale geldi. Bu sert gerçeklere, birçok büyük kurum ve organizasyonlarda da aynı ders kitabı şeklinde tepki verecektir.

Blog yazarı Lan Capstick BP petrol için 5 büyük ders öneriyor.

1- Sosyal kanalların etikliğini düşün:
BP sosyal medya kanallarının yorum yazma fonksiyonunu kapatarak kendi profilinde farklı yorumların yeralmasına izin vermiyor. Tepki yada tartışma yok. Peki bunu Facebook ya da Sadece bir mesajı tek yönlü olarak ilermek ne kadar Sosyal medya içerisinde yer almak oluyor ?

2. Bir yada birçok konuşmacı :Zappos, IBM, Starbucks ya da Dell gibi markalar kurumsal kültüre ve çok yönlü iletişime sahipler. Pekii BP bu markalarla başa çıkabiliyor mu? Yaptığı tek yönlü iletişim ile Hayır! Klasik İletişim stratejisi Bp nin tek taraflı konuşan iletşim yaptığını gösteriyor. Fakat gayriresmi olsa bile, marka için yüzlerce konuşan olduğu zaman,kriz kontrolü konusunda ki çözüm bulması gereken sorunlar için bazı modeller gelişebiliyor. İnternet örgütsel bir araçtır. Kurum herhangi bir kriz ile yüzleştiği zaman, sosyal medyalarla bağlantılı olmak, ne yapacağını bilen networkleri anlaması gerekir.

3.Taktikler karşı taraftaki medya araçlarına direk olarak transfer edilmez :
İyi iletişimcilerin iletişim stratejisi bilinmezci olmalıdır. Fakat taktikleri özel araçlar olmalıdır. Bp yeni medyada klasik iletişim yöntemlerini kulandı. Bu uyumsuzluk aniden Greenpeace deki gibi taşlayı Bp twitter hesabı tarafından benimsendi.

4.İkna etmek için yayıncılığın eski paradigması sarsılıyor:
BP’nin haber vericisi Youtube u başlatıp televizyon reklamları gibi görünen birşey yarattı. Yapılan işin gerçekçi bir portresini yada canlı, izleyici-merkezli soru cevap oturumları içerikleri sağlayan bir konuşmayı teşvik etmeye teşebbüs ederek daha iyi sunulabilirdi.

5. Bazen kazanamazssın : PR mücadelelerinde kazanmayı denesende aslında bazen iletişim savaşlarını kaybedebilirsin. Twist’in başkanı ve “Ayrışmanın 8 pikseli” isimli kitabın yazarı Mitch Joel; Vancouver Sun/Montreal Gazetesinde ki köşe yazısında :”Bp’nin gerçek bir şansı olamaz. Eğer sosyal medyanın güvenilirlik ve inanınılırlığı olsaydı Bp nin bu işe kendini adaması ve güvenli bir şekilde bağlanması nasıl beklenebilirdi?” diye yazdı. .Belki uzun zaman önce Gulf, Meksika’ya bir kaç damla petrol damlaması doğru olabilirdi. fakat şimdilik ümitsiz…

Tuba Dursun
Kaynak: Mediashift

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: