BAK BURDA NE VARMIŞ?

 Hakla ilişkiler sektörünün medyasız yaşayamayacağını sektörün önde giden insanlarının ağzından duymuşuzdur. Kimileri medyanın halkla ilişkilerin hayati sıvısı olduğunu söylerken kimileri de geçinmek durumunda olan evli çiftlere benzetmiştir. Hayati sıvı benzetmesi olumlu gözüküyor, geçinmek durumunda olan evli çiftlere benzetmek ise pek bir olumsuzluk arz etmektedir. Birbirini sevmeyen iki tarafın bir araya gelmesi beraberinde büyük zorlukları peşinde getiriyor, rekabet oluşturuyor ama bu rekabet tek tarafın güçlü olması ve diğer tarafın kendini hoş, güçlü, belki de zaman zaman olmadığı gibi göstermesi çabasıyla ilerliyor ve tabiki “diğer taraf” olma hakkı halkla ilişkilercilerin payına düşüyor.

Halkla ilişkiler profesyoneli olmak demek hayatın anlamını çözmek demektir, iyi bir halkla ilişkiler profesyoneli bence Maslow’un piramidindeki en üst seviyeye ulaşmış insan demektir. Şöyle ki,  milimetrik hesaplara sahiptir. Trigonometriden öyle iyi anlar ki haberin nerde, nasıl, ne düzeyde, hangi açıda çıkacağını ve yanlış bir açıdan ele alındığında hangi formülün devreye girmesiyle istenilen sonucun ortaya çıkarılması gerektiğini iyi bilir, bunu karnına giren kramplardan kurtulmak amacıyla iyi öğrenmiştir, yani matematiksel ve geometrik bilgiye sahiptir. Aynı zamanda halkla ilişkiler profesyoneli iyi bir yönetmendir, lanse etmek istediğini yalın, etkileyici, gerçekçi, bulunduğu toplumla bağlantılı, psikolojik açıdan uzak olmayan ve yerli yerinde vermesi gerektiğini iyi bilir, sanat eseri çıkarır meydana. Ve dahası iyi bir eğitmendir, “ne anlatırsan anlat karşındaki alabildiğini alır” cümlesine inat yılmadan sabırla karşısındakinin kepçesini büyütmeye çalışır. Kullanım kılavuzudur halkla ilişkiler profesyoneli, işverenin arıza halinde kurtarıcısı olan. Ve tabi ki vidanjördür tabiri caiz ise, is’e pas’a bata çıka… Sadıktır, özel günler itina ile hatırlanır tarafından, dilinin de kemiği vardır. Öyle kanaatkârdır ki bir baş soğanla dört çeşit yemek çıkarır, sunumu harikadır. Eğlencelidir her türlü organizasyondan iyi anlar, hem genç hem oturaklıdır, eline para geçmese de paradan iyi anlar, ekonomisttir. Evrensel bir kişiliği vardır halkla ilişkilercinin, tüm insan tiplerini iyi tanır, su getirir su götürür, ciddidir, profesyoneldir, aklıma gelmeyen bir çok donanımı vardır. İşini iyi halleder “onca parayı” boşuna mı veriyorlardır ona yahuu!

Ve bidtabii yalnızdır bir halkla ilişkiler profesyoneli, çift taraflı mücadelede eşi (medya) ve işvereniyle…

 Kurduğum bu cümlelerin fiyakalı ve resmi hallerini, terimlerini biliyoruz, okuduğumuz dört yılda yavaş yavaş aşılandı bizlere, birazda bu dille dillendirelim ama olmaz mı…

Sema Tuncer Uçar

 

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: