halk NE? ilişki NE?

 

Üniversiteye başlamak ve onu bitirmek her gencin hayallerini süsler. Sonra da hayallerini kep takmak ve cübbe giymek, ailesine diplomasıyla el sallamak alır. Ulaşılmaz gibi görünen bu hayallerin hepsi gerçek olur. Ama asıl hayal edemediği şeyler bu Kep ve cübbeden sonra başlar. Okulu bitireyim nasıl olsa gerisi gelir, gibi bakılan dünyadan çıkınca sudan çıkmış balık gibi olunur. İnsan nefes alamaz ne yapacağını düşünüp durur. Kendini büyük bir boşlukta hisseder. KPSS, ÜDS, KPDS, ALES gibi sınavların içinde buluverir kendini. Mezun olduktan sonra doğal olarak yaşanılacak şeyler bunlar. Ama normal olmayan yaşanılanlar da var. İşte bu gün ben size normal olmayan şeyden bahsedeceğim. Başınıza gelirse şaşırmayın.

Her mezun gibi bende yukarıda yazdıklarımın bir kısmını yaşayanlardanım. Bunun yanında iş başvuruları yapan kariyer merkezlerine başvuru yapan, devlet alımlarını takip eden, bir yandan da tanıdık bulup bir yerden işe başlamaya çalışan bir mezunum.  Ben halkla ilişkiler ve uluslararası ilişkiler mezunuyum. Uzun zamandır bir şirkette işe başlamak için koşturuyorum. Şirkette önce dış ticaret alanında değerlendirilmek istendim, fakat ben şirketin genel yapısını inceledim şirketin PR uzmanına ihtiyacı vardı. Görüşme yapmaya gittiğim günden beri ben bu şirketin halkla ilişkilerine talibim dedim. Onlar yok dediler, bizim PR’cıya ihtiyacımız yok şeklinde cevap verdiler. Neyse tamam dedik dış ticarette başlayım. Dış ticaret ekipleri bir türlü oluşmadı. En son baktım olmuyor aradım, sonra gelin tekrar görüşelim dendi. Yine aynı okuldan mezun olduğum arkadaşımla birlikte gittik. O da dış ticaret istiyordu.  Neyse benim şansım yaver gitti şirket PR bölümüne ihtiyaç olduğu konusunda karara varmış. Ben de bu alandan sorumlu kişi ile görüştüm. Her şey istediğim gibi. Her şeyi konuştuk söylemeklerimiz bitti. Bana biz akşam toplanıp şirket sahibimizle görüşelim, genel değerlendirme yapalım, sizi ararız dedi. Bende tamam dedim.  Tokalaştık sonra şirket sahibiyle de görüşmem gerekti onunla konuşmak için ben ve arkadaşım odasına geçtik. Merhaba falan,  önceden de görüşmüştüm şirket sahibi beni tanıyordu. Ne yaptınız diye sordu? Bende müdürünüzle görüştüm söylediği iş tam bana göre eğer uygun görürseniz başlayabilirim dedim. Hangi alanda başlayacaksınız dedi. Halkla ilişkiler dedim. Halk mı dedi, Sonra halk Ne?  İlişki Ne?  Dedi. Efendim dedim, dedi ki benim halka ilişkim yok ne olacak ki. Benim halkla işim yok, ben bilinmeyi istemiyorum. Dolayısıyla biz bu alanda bişey istemiyoruz dedi. Ama dedim ben sizin müdürünüzle konuştum sizin çok acil olarak halkla ilişkiler uzmanına ihtiyacınız olduğunu söyledi. Yeni mezun birinin sizin için aslında daha iyi olacağını ifade etti dedim. Hım öyle mi dedi. Evet dedim. O zaman biz bi konuşuruz size haber veririz dedi.  Son olarak şunları da ekledi, bak dedi bizim güvenlik kimliğimizi al. Önce ne demek istediğini anlamadım.  Pardon efendim dedim anlamadım. Bizim dedi güvenlik kursumuz var oraya git güvenlik sertifikası al, siz yeni mezunlar böyle mezun olunca her şeyi biliyor zannediyorsunuz ama aslında sudan çıkmış gibisiniz. Dedim ki bakın ben şu üniversiteden mezun oldum. Sizin dediğiniz kurslara orta ve lise mezunları gidiyor. Ben burada sizden yapabileceğim işi istiyorum. Eğer bu işi bana vermeyeceksiniz beni oyalamayın dedim. Sonra bir şey diyemedi ve biz size haber vereceğiz deyip bizi gönderdi.

Betül Mardin’in birçok dersini aldım, hep hayatından örnekler verirdi. Bazıları çok hoş, bazıları da çok çileliydi örneklerin. Bir gün iç çekerek dedi ki ‘’ çocuklar hayat çooooookkk zor’’ bunu anlayacaksınız. Şimdiden aklınızı başınıza alın bir şeyler yapın. Şimdi hocamın kulaklarını çınlatıyorum. Gerçekten hayat çok zor. Okurken mutlaka staj yapın, ajanslarla mutlaka iletişime geçin, bir şekilde deneyim kazanın ve deli gibi İngilizce çalışın. Size en çok sorulan soru deneyim ve dil olacak. Özel şirketler düşünüyorsanız bunları mutlaka yapmalısınız. Devlet istiyorsanız sınavlara iyi çalışmalısınız.  Bir halkla ilişkiler mezunu olarak yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istedim.

Sevgiler

Meryem Arslan

 

Bir Cevap Yazın

