İDA

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), halkla ilişkiler ve iletişim danışmanlığı sektörünü geliştirmek, genişletmek ve hizmet standartlarını yükseltmek amacıyla bir araya gelen 11 iletişim danışmanlığı şirketi tarafından kurulmuştur.

İlk genel kurulunu 6 Eylül 2004 gerçekleştirerek resmen faaliyete geçen İDA’nın kurucularını; BERSAY İletişim Danışmanlığı, BG İletişim, EFFECT Halkla İlişkiler, EXCEL İletişim Danışmanlığı/ Hill&Knowlton, GRUP 7 İletişim Danışmanlığı, MPR Pazarlama Halkla İlişkiler, N’PR Halkla İlişkiler,  TRİBECA İletişim Danışmanlık, ZARAKOL Halkla İlişkiler oluşturmaktadır. 2006 yılında BPM Look ve MEDYAEVİ, 2008 yılında ON İletişim ve SAYDAM PR , 2009’da ZEGO İletişim ve ÜNİTE İletişim ve 2010’da STAGE İletişim, Leo PR ve Communication Partner’ın katılımı ile üye sayısı 18’e ulaşmıştır.

Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği ICCO’nun Türkiye temsilcisi İDA, sektörün standartlarının uluslararası düzeyde geliştirilmesi ve gözetimi konusunda çalışmalar yapmaktadır. Üyelerinin toplam 400’e yakın çalışanı ve Türkiye’nin en büyük kurumlarından oluşan toplam 200’ü aşkın yıllık sözleşmeli müşterisiyle İDA, sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmak; sektörden hizmet alan kuruluşların sektör hakkında doğru bilgilere ulaşmasını temin etmek; üyelerinin mesleğin ve piyasanın sorunları karşısında rekabet ortamını zedelemeden ortak hareket etmelerini, uluslararası hizmet standartlarına ve etik kodlara uyarak örnek olmalarını, mesleki performanslarını ve yönetim becerilerini arttırarak hizmet kalitelerini yükseltmelerini sağlamak için çalışmaktadır.

Sektörün diğer kuruluşlarından farklı olarak sadece tüzel kişilerin üye olabildiği İDA, sektörde meslek ahlakı ilkelerinin egemen olmasını da en önemli hedefleri arasında görüp tüm üye şirketlerinde “İDA Meslek Ahlak İlkeleri”nin gözetilmesini esas almaktadır.

Bütün çalışmalarında, kendisiyle aynı ilkeleri paylaşan mevcut ve müstakbel tüm sektörel kuruluşlarla ve akademik çevrelerle işbirliğini ve üye şirketlerinin sayısını arttırarak daha geniş tabanlı bir oluşum haline gelmeyi hedeflemektedir.

Kaynak: İDA

Meryem Arslan

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: