Halkla İlişkilerin Durumu ve Geleceği

Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı, küreselleşen dünya içinde kurum ve kuruluşlar için bir ihtiyaç olarak varlığını hissettirmektedir. Gelişen dünya anlayışı, firmaların artan rekabet  koşulları içinde rakiplerinden farklılıklarını ön plana çıkarma zorunluluğunu ortaya koymuştur. Bu durum, halkla ilişkiler ajanslarının ve sayısının gün geçtikçe artmasına ya da işletmelerin halkla ilişkiler departmanlarını oluşturma gerekliliğini ortaya koymaktadır. Ülkemizde Halkla  İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri  alanında öğretim programlarının hazırlanarak uygulanmasının, sektörde yıllardır süregelen alanında uzmanlaşmış ara eleman ihtiyacıaçısından önemli bir girişim olacağı düşünülmektedir. Tüm dünyada, bin dokuz yüzlerin son çeyreğine doğru yaşanan, toplumsal, ekonomik, kültürel, ticarî, teknolojik ve politik gelişmeler, dünyada ve ülkemizde yeni iş kollarının ortaya çıkmasını sağlamıştır. Türkiye’de son yıllarda yaygınlaşan ve gelişen sektörlerden biri de Halkla  İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri sektörüdür. Bu sektör ülkemiz ticaretinde her geçen gün daha da gelişerek önem kazanmaktadır. Önceleri büyük şehirlerde ve ulusal ve uluslar arası kapsamda yapılan fuar organizasyonları, bugün neredeyse hemen bütün illerde yapılmaktadır. Organizasyon ise her alanda ve her yerde ve tüm yaşamın içinde, hem ticari ve hem de sosyal hayatta geniş bir yer tutmaktadır. Giderek büyük bir ivme ile gelişen ve ülkenin her yerinde yaygınlaşan Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri sektörü, aynı zamanda çok değişken ve dinamik bir yapı içermektedir. Bu sektörün her alanla ilişkisinin olmasından ve çok çeşitli sektörlere hizmet etmesinden dolayı, bünyesinde çalışan elamanlarda hem mesleki, hem düzey açısından çeşitlilik göstermektedir. Bu sektör, her alanda ve her konuda halkla ilişkiler ve organizasyon hizmeti sunabilmektedir. Ülkemiz sanayisinin son yıllarda ulaştığı boyut ve ürünlerin dolaysız yoldan üketiciye ulaştırma çabası, Halkla  İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri sektörünün gelişimini de beraberinde getirmiştir. Sektörün, turizm, servis, reklam, pazarlama, vb. sektörler ile de ilişkisi bulunmaktadır. Bu sektördeki iş gücünün çok yönlü ve yüksek seviyede olmasını zorunlu kılmaktadır. Bu sektördeki eleman ihtiyaçları üniversite çeşitli  bölümlerinden mezun kişiler tarafından karşılamaktadır. Ancak özellikle ara kademedeki elemanlar, mesleki ve teknik eğitim kurumlarında kısa veya uzun süreli programlarla yetiştirilmektedir.

Meryem Arslan

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: