EUROVISION 2011 ve PR

…Eurovision’da son ülke oylamayı yaptığında, televizyon ekranlarında Azerbaycan 221 puanla en tepedeki ülke olarak, birincilik koltuğuna oturdu. Buraya kadar her şey olması gereken bir seyirde ilerliyor. Nigar ve Eldan doğal olarak (belki biraz abartılı) büyük bir sevinçle sahneye fırladılar. Nigar hepsinden daha heyecanlı ve daha sevinçli olduğu için arkasına bakmadan sahneye doğru ilerlerken….

Bu yazıda bahsedeceğimiz ve bizi yani;

1)PR’cıları yani,

2) İletişim danışmanlarını yani,

3) İtibar yöneticilerini vs. ilgilendiren nokta da Nigar’ın ilerlerken elinde tuttuğu ve çılgınca salladığı Türk bayrağı oldu. Gardaş ülke Azerbaycan’ın yarışmanın doruk noktasında, insanların televizyona kilitlendiği bir anda-çünkü önemli anlarda tepkiler, biz insanlar için merak konusudur- yarışmadan elenmiş bir ülkenin bayrağını sahneye taşıması PR’ın güzelliklerindendir. Bu yarışmaya katılmadan da birincilik sahnesinde adınızı duyurabilme becerisidir ve belli stratejiler gerektirir. Dürüstçe söylemek gerekirse aynı şekilde Azerbaycan elenip Türkiye birinci olsaydı, muhtemelen Azerbaycan bayrakları sahnede olamayacaktı. Burada iki durum arasındaki farkı vurgulamak istiyorum, aynı şartlar altında farklı çözüm yolları bulabilmek ve kişilere yapılacak işi gönüllü yaptırabilmektir PR. Kişileri olayın içine katarsınız ve durumu onlara benimsetirsiniz ve bu şekilde itibar yönetimi yaparsınız. Eurovision’da ülkeler arası yapılmış stratejik PR’ı görüyoruz, Azerbaycan halkının gözünde “abi, her zaman arkalarını kollayan ve yanlarında bulunan ülke” sıfatlarını taşıyoruz. Zihinlerdeki, algılardaki değişikliklerle ilgilenen PR sanatı, sabır isteyen, plan gerektiren, aşamalı bir yapıya sahiptir. İyi bir strateji ile algıları yönetebilir ve ülkenizin, firmanızın, isminizin ya da herhangi bir şeyin itibarını yükseltip markalaştırabilir ve güven duygusunu oluşturabilirsiniz. Eurovision’da da bunu gördük ve TRT spikerininde söylediği gibi önce gururlandık sonra duygulandık ya da önce duygulanıp sonra gururlandık. Görüldüğü gibi PR insanların duygularıyla ne kadar rahat oynayabiliyor:) İşin esprisi bir yana, Nigar’ın elindeki Türk bayrağından hareketle PR ile alakalı önemli noktalara değinmiş olduk, kalın sağlıcakla:)
Nuran Yalçın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: